راه های مقابله با هنگ کردن گوشی

شنبه 7 اسفند 1395
15:27
پایتخت

افزایش استفاده از گوشی‌های هوشمند طی سالهای اخیر موجب شده است در موارد متعدد کاربران با مشکل هنگ کردن گوشی مواجه شوند.

به گزارش خبرنگار ایسنا، پائین آمدن سرعت گوشی و هنگ کردن‌های متعدد از جمله مشکلاتی است که بسیاری از صاحبان گوشی‌های هوشمند با آن درگیرند، اما شاید با رعایت نکاتی کوچک بتوان تا حد زیادی این مشکل را برطرف کرد.

بنا بر اظهارات کارشناسان، در اکثر مواقع یکی از مهم ترین دلایلی که باعث کند شدن یا هنگ کردن گوشی یا تبلت‌ها می‌شود استفاده بیش از حد از حافظه داخلی آنهاست.

در حال حاضر با توجه به نرم‌افزارها و بازیهای متعدد موجود در بازار، بسیاری از کاربران نسبت به نصب حجم بالایی از آن‌ها بر روی گوشی خود اقدام می کنند که این مسئله خود موجب کاهش سرعت گوشی خواهد شد.

به طور کلی هنگامی که شما برنامه‌ای را بر روی سیستم‌عامل اندروید نصب می‌کنید، به‌طور پیش‌فرض حافظه داخلی دستگاه برای ذخیره‌سازی انتخاب می‌شود به همین‌دلیل احتمال این وجود دارد که هنگام نصب برنامه‌های جدید با مشکل فضای ذخیره‌سازی مواجه شوید، اما با انتقال بخشی از داده‌ها بر روی مموری کارت این مشکل تاحد قابل توجهی قابل کنترل خواهد بود.

همچنین خرید محصول جعلی و تقلبی یا به قول معروف مشابه و طرح، آلوده شدن گوشی به ویروس و بدافزار به دلیل عدم استفاده از یک نرم افزار ضد ویروس خوب و معتبر و اصلی و نصب بیش از یک نرم افزار آنتی ویروس بر روی گوشی از دیگر عواملی هستند که می‌توانند باعث ایجاد چنین مشکلاتی برای گوشی‌های موبایل و تبلت‌ها شوند.

بنا بر اظهارات کارشناسان، گاه نیز افراد گوشی‌هایی باسرعت CPU پایین خریداری کرده و اطلاعات فراوان بر روی آن می ریزند که همین مساله باعث پایین آمدن سرعت گوشی و هنگ کردن آن می‌شود. به همین دلیل لازم است افراد زمانی که یک گوشی می‌خرند دقت داشته باشند که سرعت CPU آن از چه قرار است و چه قدر حجم آن گوشی برای فعالیت آن‌ها کفایت می‌کند.

نکته دیگر آنکه هرگاه هنگ کردن‌های گوشی بیش از حد متعارف شده و امکان استفاده مناسب از گوشی و برنامه های آن را ندهد لازم است نسبت به ریست کردن آن اقدام شود که دراین خصوص سه راهکار وجود دارد؛ در مرحله اول شما می توانید گوشی خود را به طور معمولی ریست کنید اما اگر با این اقدام مشکل شما برطرف نشد، در مرحله دوم می توانید گوشی خود را به طور کلی ریست کرده و تنظیمات آن را به حالت کارخانه درآورید.

البته لازم است قبل از این مرحله از تمام اطلاعات لازم یک کپی تهیه کنید چراکه با این اقدام تمام اطلاعات گوشی شما از بین رفته و گوشی همان طور که گفته شد به حالت تنظیمات کارخانه باز می گردد.

علاوه بر این شما می توانید با فلش کردن گوشی نیز این مشکلات را برطرف کنید اما لازم است به طور کلی سعی کنید هر چند وقت یک بار حافظه خارجی یا گوشی خود را با نرم افزارهای ویروس یاب، ویروس کشی کنید. برای این کار نیاز به هزینه ندارید و لازم نیست حتما دیگران این کار را انجام دهند بلکه تنها کافی است یکی از آنتی ویروس‌های قوی را دانلود و نصب کرده و سپس گوشی خود را به سیستم متصل کرده و ویروس یابی را انجام دهید.

نکته دیگر آنکه تا جایی که می توانید سعی کنید نرم افزارهای فیلترشکن رایگان را بر روی گوشی خود نصب نکنید چراکه این نرم افزارها علاوه بر مشکلات امنیتی، مشکلات نرم افزاری نیز برای گوشی ایجاد می کنند

برای کسب اطلاعات بیشتر از آموزش تعمیرات تخصصی موبایل و لپ تاپ ، آموزش تعمیرات تخصصی موبایل ، آموزش تخصصی تعمیرات لپ تاپ و گرفتن دیپلم کار و دانش با حمایت از مجتمع فنی تهران پایتخت با ما تماس بگییرید


[ بازدید : 1905 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

آموزش تعمیرات لپ تاپ

شنبه 25 دی 1395
18:12
پایتخت

کسانی که می خواهند در دوره آموزش تعمیرات لپ تاپ شرکت کنند، ابتدا می بایست با مدل های مختلف این دستگاه آشنا شوند که بتوانند راحت لپ تاپ ها را باز و بسته کنند. اطلاعات بالا درباره قطعاتی مانند پردازنده، حافظه، هارد دیسک و صفحه نمایش باعث عملکرد و تشخیص هرچه بهتر مشکل در لپ تاپ ها می شود.

دوستانی که کار مونتاژ و کار تعمیر سخت افزاری کامپیوتر را انجام می دهند بزودی باید خود را به روز کنند چرا که کامپیوترهای بزرگ خانگی که به "پی سی "معروف هستند به تدریج جای خود را به لپ تاپ ها داده اند و گستردگی و فروش این نوع دستگاه ها بسیار زیاد است. به همین علت خرابی این دستگاه ها در سال های اخیر بیشتر شده است. آموزش تعمیرات لپ تاپ برای مغازه داران و کسانی که می خواهند در شرکت های تعمیرات فعالیت کنند و یا شرکتی در این زمینه راه اندازی کنند مناسب و مفید می باشد.

تکنولوژی لپ تاپ ها در چند سال اخیر از لحاظ دید تعمیرات زیاد تفاوتی نداشته است و می توان این گونه بیان کرد که کسانی که چند سال پیش این دستگاه ها را تعمیر می کردند احتیاج به آپدیت زیادی ندارند.

جهت تعمیر لپ تاپ پس از این که باز شد قطعات رم و هارد و درایو را در می آوریم. رم به صورت کشویی و با گیره به بورد وصل می باشد ولی هارد و درایو با پیچ به اسکلت و بدنه لپ تاپ متصل است. باز کردن نوت بوک و تعمیر آن میز بزرگ و نرم لازم دارد که آسیب به دستگاه نرساند. می توانید از سفره های لاستیکی ضد حریق و روشن روی روکش آن استفده کنید.

بعد از قطعه شناسی لپ تاپها نوبت به مقررات لحیم کاری و قراردادن درست قطعه ها مخصوصا آی سی های BGA روی بورد می باشد. توصیه می شود بعد از شناخت قطعات لپ تاپ روی بوردهای خراب در آوردن و قرار دادن قطعات را زیاد تمرین کنیم. کسانی که بیشترین توانایی را در این زمینه به دست می آورند تقریبا ۵۰ درصد راه را رفته اند.

برای مطالعه کامل این مقاله و فراگیری آموزش تعمیرات کامپیوتر و همچنین تعمیرات موبایلبه سایت مجتمع فنی تهران مراجعه نمایید

http://www.tehranpaytakht.com


[ بازدید : 2960 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

تعمیر مانیتور

چهارشنبه 5 آبان 1395
11:05
پایتخت

یکی دیگر از دوره های آموزشی مهم تعمیرات و عیب یابی الکترونیک و کامپیوتر، آموزش تعمیرات مانیتور است که در کنار آموزش تعمیرات موبایل ، آموزش تعمیرات لپ تاپ و مهارت دیپلم کار و دانش اهمیت زیادی دارد.


برگزار کننده دوره های تخصصی آموزش تعمیرات انواع مانیتور می باشد. کارآموزان علاقمند به این بخش با نحوه عیب یابی صحیح بوردهای مانیتورهای موجود در بازار ایران آشنا شده و می توانند به راحتی مانیتورهای الجی، سامسونگ، سونی، ایسر و غیره را تعمیر کنند.

همچنین شما می توانید با شرکت در دوره آموزش تعمیرات مانیتور با انواع نمایشگرهای خانگی، صنعتی، مانیتورهای پزشکی و مانیتورهای سرور آشنا شده و آنها را تعمیر کنید.

برخی از سرفصلهای دوره آموزش تعمیرات مانیتور ال سی دی :

شناخت انواع مدل ها و برندهای مانیتور در بازار

باز و بسته کردن مدلهای جدید

آموزش الکترونیک SMD مرتبط به قطعات روی بردهای مانیتور

بلوک دیاگرام کلی از عملکرد برد مانیتور و صفحه نمایش

نقشه خوانی و شماتیک بورد مانیتور

طریقه مسیریابی روی برد مانیتور

عیب یابی مدار تغذیه و روش های رفع عیب

تفاوت عیب یابی مانیتورهای الجی و سامسونگ

آشنایی با بخش های ولتاژ مانیتور High Voltage

تنظیمات سیستم RGB

آشنایی با پنل ها ، کریستال مایع و فرکانس های عمودی و افقی

آموزش شناخت و تعویض بک لایت در مانیتورهای LCD

تفاوت های تعمیرات در مانیتورهای خانگی و صنعتی

http://www.tehranpaytakht.com


[ بازدید : 1706 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

آموزش تعمیر کامپیوتر

چهارشنبه 5 آبان 1395
11:03
پایتخت

یکی از مهمترین دوره های آموزشی و فنی آموزش تعمیرات کامپیوتر است که در کنار آموزش تعمیرات لپ تاپ و یا آموزش تعمیرات حرفه ای موبایل اهمیت زیادی دارد. این دوره حتی برای کسانی که می خواهند دوره مهارت دیپلم کار و دانش را کسب کنند، نیز دارای اهمیت است.

1-آموزش الکترونیک عمومی تخصصی

2-آموزش تست قطعات داخل و خارج از مدار

3-آموزش کار با انواع ابزار آلات

4- آموزش بلوک دیاگرام عمومی و تخصصی مادر برد

5- آموزش ارتباط قطعات روی ماردبرد و معرفی ولتاژها و سیگنال ها

6- آموزش انواع خرابی های مادربرد PC

7- آموزش علت های روشن نشدن مادربرد و NoPower

8- شرح کامل مدار corو icpwm و نحوه ساخته شدن ولتاژ cor cpu

9- شرح کامل مدار RST مادربرد

10- علت خرابی مدار RST

11- آموزش کار با انواع تسترها امولاتور، هدر، Post card

12- شرح خرابی های دیگر مادربرد مانند: هنگ کردن، Lan، Sound، ps2، usb، Auto Reset،Auto off

13- شرح کامل کارت گرافیک

14- خرابی های کارت گرافیک

15- شرح تعمیرات سخت افزاری و نرم افزاری هارد دیسک

http://www.tehranpaytakht.com


[ بازدید : 1293 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]