2 راهکار برای کاهش شگفت انگیز هزینه سفر به استانبول برای خرید

سه شنبه 24 دی 1398
14:58
پایتخت

استانبول، شهری شگفت انگیز در شمال غرب ترکیه که به تنهایی دو قاره آسیا و اروپا را به یکدیگر پیوند داده است.
این شهر که در تاریخ خود روزهای پر فراز و نشیبی را گذرانده و همین امر موجب شده است که به قدمت و تمدن خود افتخار کند و شاید جالب باشد که بدانید استانبول زمانی هم زیر سلطه حکومت هخامنشیان بوده است.
استانبول در سال 2010 لقب پایتخت فرهنگ اروپا را نصیب خود کرد و در سال 2019 بر اساس اعلام موسسه یورومانیتور این شهر توانست بعد از پاریس و نیویورک رتبه سوم پربازدید ترین شهر های جهان کسب کند.
با این حال می توان به این نتیجه رسید که استانبول به واسطه برخورداری از جاذبه های تاریخی و طبیعی بی نظیر خودش و همینطور تفریحات مدرنی که در آن جا انجام می گیرد توانسته است هرساله طرفداران پرشماری پیدا کند. هرچند که نمی توان از مراکز خریدش که فروشگاه ها و برندهای معتبر در آن ها در حال فعالیت هستند به سادگی گذشت و همین امر موجب شده است تا استانبول به شهری ایده آل برای مشتاقان خرید تبدیل شود.
با این حال در این بخش می خواهیم به یکی از پرطرفدارترین تورهای استانبول مخصوصا افرادی که به دنبال خرید اجناس مورد نیاز خود در این شهر هستند بپردازیم.

از استانبول شگفت انگیز بیشتر بدانیم

در استانبول به کجاها برویم

قیمت تفریحات استانبول

استانبول گردی به سبک الفبای سفر

راهکار اول: اقامت در هتل های ارزان استانبول

همانگونه که گفته شد بسیاری از گردشگران مخصوصا ایرانیان صرفا برای خرید در استانبول سفر می کنند و خیلی به دنبال آن نیستند که با تفریحات دیگر سرگرم شوند اما ما در این بخش به دنبال آن هستیم تا با معرفی بهترین مراکز خرید این شهر، از دیگر فضاهای موجود در شهر استفاده لازم را ببرید.
با ورود به فرودگاه امام خمینی و پرداخت عوارض خروج از کشور بود و سپس، طی کردن مراحل تحویل بار و گرفتن کارت پرواز زمان آن رسیده است تا تهران را ترک کنید و بعد از دو ساعت و نیم، وارد فرودگاه استانبول شوید.
در این مرحله بعد از دریافت بار و پیدا کردن ترانسفر می توان به هتل مدنظر بروید و اقامت راحتی را بعد از سفرتان تجربه کنید.
در ابتدا گفتیم که این تور بیشتر مخصوص افرادی است که هدفشان از سفر خرید است و خیلی به دنبال آن نیستند تا هزینه زیادی را برای اقامت در یک هتل 5 ستاره استانبول و گران قیمت پرداخت کنند و به همین دلیل تعدادی از هتل های استانبول که می توانند برای این مسافران از نظر قیمت، امکانات و هم فاصله نسبت به مراکز خرید خوب باشد را معرفی می کنیم.

  1. هتل کایا مادرید: آدرس هتل کایا مادرید استانبول 3ستاره که در منطقه آکسارای و نزدیک به گرند بازار استانبول است در سایت قابل مشاهده می باشد و این هتل با ایستگاه متروی آکسارای نزدیک به 200 متر فاصله دارد، شما می توانید برای تماشای تصاویر هتل کایا مادرید وارد لینک درج شده شوید.
  2. هتل سنترال پالاس: قیمت نور هتل سنترال پالاس استانبول که در تکسیم در قلب تپنده شهر قرار دارد و در نزدیکی فروشگاه های خیابان استقلال است در سایت قابل مشاهده است و در این هتل علاوه بر آن با استفاده از تراموا می توان به دیگر مناطق استانبول رفت.

هتل سورملی استانبول: سورملی هتل استانبول در سایت قابل مشاهده است و این هتل ترکیه در منطقه تجاری شیشلی قرار دارد و با گذراندن فاصله 1.6 کیلومتری می توان به مرکز خرید گرند جواهیر رسید.

راهکار دوم: خرید در استانبول با کمترین هزینه

اگر هتل سورملی استانبول را انتخاب کردید در نزدیکی آن مرکز خرید گرند جواهیر استانبول قرار دارد که دومین مرکز خرید بزرگ این شهر است و این مجموعه با برخورداری از 10 طبقه و نزدیک به 350 فروشگاه می تواند تجربه خریدی که هرگز فکرش را نمی کردید به شما القا کند. از طرفی باتوجه به نزدیک بودن این مرکز به هتل سورملی استانبول و دیگر مراکز اقامتی در منطقه شیشلی، می توان بدون پرداخت هزینه برای حمل و نقل عمومی از این مرکز اجناس مورد نیازتان را خریداری کنید.
البته توجه داشته باشید که در استانبول مراکز خرید مجلل به تعداد زیادی وجود دارد و پیشنهاد می کنیم بعد از گرند جواهیر به سمت مرکز خرید فروم بروید و برای اینکه هزینه زیادی را متحمل نشوید می توانید با خرید استانبول کارت که تنها 6 لیر ارزش دارد وارد مترو شهر شوید، و در خط M1 در ایستگاه کوکاتپه(kokatepe) پیاده شوید و با خروج از مترو مرکز خرید فروم درست در مقابل شما قرار دارد.
مرکز خرید فروم استانبول نه تنها بزرگترین مرکز خرید در استانبول است بلکه در قاره اروپا نیز این عنوان را یدک می کشد که در آن 286 برند داخلی و خارجی حضور دارند.
همچنین در این مجموعه می توانید علاوه بر خرید، از اماکن تفریحی و دیدنی آن همچون آکواریوم زندگی آبی دیدن کنید.

شب های استانبول

قیمت بلیط فریحات استانبول

هزینه کلاب در استانبول

تماشای جاذبه های توریستی استانبول

بعد از خرید اجناس مورد نظر در روز اول ، وقت آن رسیده است در دو روز باقی مانده تا حد امکان از سفر خودتان لذت ببرید و از جاذبه های تاریخی و مدرن این شهر دیدن کنید.
با این حال روز دوم را به بازدید از دیدنی های شهر اختصاص دهید و در این مسیر پیشنهاد می شود حتما از برج گالاتا، ایاصوفیه و سلیمانیه و عکس هایی از مسجد ایاصوفیه و عکس مسجد سلیمانیه که به جا مانده از امپراطوری بزررگ عثمانی هستند دیدن کنید زیرا بازدید از آن ها می تواند شما را غرق در تاریخ این شهر کند.
اما بعد از تماشای جاذبه های تاریخی استانبول و در بخش آخر سلیمانیه وقت آن رسیده است تا در رستوران های نزدیک آن یعنی رستوران علی بابا (160متری) و رستوران ارزینجانلی علی بابا (130متری) غذاهای ترک و خوشمزه را نوش جان کنید.
در استانبول علاوه بر خرید و تماشای جاذبه های تاریخی، تفریحات مدرن نیز وجود دارند و تجربه پارک آبی استانبول یکی از گزینه های مناسب می باشد که در شب آخر سفرتان می توانید به آن جا بروید. این پارک در نزدیکی دریای مرمره درست پشت فرودگاه آتاتورک واقع شده است.از میدان تکسیم دارای شاتل به پارک آبی از ساعت 8.30 صبح الی 10 صبح بصورت رایگان ارائه می شود و بازگشت از آکوامارین ساعت 17 آغاز می شود

دیدیم که در استانبول هرچند به مدت 3 شب هم می توان با یک برنامه خوب و دقیق هم هزینه سفر به استانبول را به طرز شگفت انگیزی کاهش داد و هم از تمامی امکانات موجود در این شهر افسانه ای بهره برد.
سفر خوبی داشته باشید.


[ بازدید : 1934 ] [ امتیاز : 2 ] [ نظر شما :
]