سفری به قاره زرد

چهارشنبه 2 بهمن 1398
13:06
پایتخت

قاره آسیا، تمامی اقلیم ها، پوشش گیاهی و جانوری را در خود جای داده است و امروزه باتوجه به زیبایی هایی که در هر نقطه از این قاره نهفته است، آسیا بیشتر از قبل مورد توجه مردم جهان قرار گرفته است و این موضوع در رنکینگ های منتشر شده از توریستی ترین شهرهای جهان نیز قابل مشاهده است.

اگر بخواهیم از شرقی ترین شروع کنیم، چین می تواند مثال خیلی خوبی باشد که در هر نقطه از آن تنوع محنصر به فردی دیده می شود و شاید متفاوت ترین شهر در این کشور را بتوان هاربین نامید که فستیوال برف و یخ هاربین از معروف ترین رویدادهای این شهر باتوجه به آب و هوای سری که از سیبری می گیرد می باشد.

کمی پایین تر کشور تایلند قرار دارد که محبوب ترین مقصد توریستی در جنوب شرقی آسیا می باشد و به همین دلیل است که تقریبا هر چیزی را می توانید در آن پیدا کنید، از سواحل کریستالی آبی تایلند و جنگل های انبوه گرفته تا غذای های عالی و خانه های ساحلی ارزان قیمت و برخی از بهترین هتل های لوکس جهان. در این کشور هر چیزی برای هر سلیقه و بودجه ای وجود دارد. تایلند به عنوان تنها کشور جنوب شرقی آسیا که هرگز مورد استعمار قرار نگرفته است.

از دیدنی های موجود در شهرهای تایلند می توان به خلیج فانگ نا پوکت، جزیره فی فی پوکت، در پوکت و پاتایا اشاره نمود.

در جنوب قاره آسیا، هندوستان قرار دارد که همه چیز در آن دیده می شود، اگر بتوان یک شهر را در آن انتخاب کنیم گوا بهترین گزینه است که در سواحل غربی کشور هند قرار گرفته است و به دلیل این موقعیت جغرافیایی دارای سواحل بسیار زیبایی می باشد. کشور پرتغال در حدود 450 سال بر شهر گوا حکومت کرده است و به همین دلیل، در گوا شاهد فرهنگ متفاوتی نسبت به سایر نقاط هند خواهید بود و همینطور کلیساهای بسیاری از زمان حکومت پرتغالی ها هنوز به جای مانده است.

می توانید در یک آب و هوای فوق العاده بهاری در شهر گوا، در سواحل زیبای این شهر به تماشای غروب آفتاب بنشینید و از آرامش آن گوا لذت ببرید.

تنها 19 کیلومتر فاصله از کشور هندوستان، جزیره زیبایی با نام سریلانکا (گوشواره هندوستان )وجود دارد که توسط مارکوپولو به عنوان یکی یکی از بهترین جزایر جهان توصیف شده است و دارای تاریخی است که قدمت آن به هزاران سال می رسد. اگرچه کوچک است، اما در این کشور تاریخ، طبیعت و زیبایی بسیاری مشاهده شده است. سواحل، جنگل ها، مزارع چای، معابد و دیگر جاذبه های گردشگری سریلانکا گردشگران را به خود جذب می کند. جزیره سریلانکا دارای مناظر متنوعی از جمله جنگل های بارانی، دشت های خشک، سواحل شنی و مناطق مرتفع می باشد. کندی(شهر مرتفع سری لانکا)، بنتوتا (شهر ساحلی سری لانکا) و کلمبو( شهر تجاری سری لانکا) از شهرهای زیبا و معروف این کشور می باشند.

در غرب شبه جزیره هند و جزیره سریلانکا، کشوری با شکل و شمایل گربه (ایران) در یکی از مناطق حساس و مهم دنیا واقع شده است که با نام کشور چهار فصل شهرت دارد.

در ایران نیز همه چیز می توان پیدا کرد، از سواحل گرفته تا کویر و بناهای تاریخی.

جزیره قشم، جزیره کیش و مشهد مقدس از محبوب ترین شهرهای ایران می باشند که می توان طبیعت بی نظیر و تمدن را تماشا کرد.

در همسایه غربی ایران، کشور اوراسیایی ترکیه قرار دارد که پیوند دهنده ی اروپا و آسیا است. این کشور در احاطه دریاها نیز قرار دارد و در شمال کشور دریای سیاه و در قسمت جنوب غربی آن دریای مدیترانه قرار دارند، بدین ترتیب کشور ترکیه در قسمت غربی قاره آسیا (آناتولی) و در قسمت شرقی اروپا (بالکان) قرار گرفته است

استانبول، کوش آداسی، آنتالیا، آنکارا، ترابزون و قونیه نمونه هایی از شهرهای مهم این کشور می باشند که با بازدید از هرکدام می توان علاوه بر طبیعت خدادی، به تماشای قدمت و تاریخ نشست.

اما حرف از پیوند آسیا و اروپا شد شاید جالب باشد که بدانید تنها ترکیه نیست که از این ویژگی برخوردار است و روسیه دیگر نقطه متطل کننده این دو قاره می باشد که پهناورترین کشور دنیا است و به دلیل همین دلیل با کشورهای زیادی از شرق تا غرب دنیا همسایه است و به واسطه ی این وسعت و قدمت خود دارای مقاصد گردشگری و اماکن تاریخی بسیار محبوبی است. از جمله مواردی که باعث می شود هر توریستی عاشق این کشور بشود فرهنگ روسیه است چرا که ادبیات روسیه در سراسر دنیا شناخته شده.

سفر در آسیا چگونه بود؟

خوش گذشت؟


[ بازدید : 2699 ] [ امتیاز : 2 ] [ نظر شما :
]