پر گردشگرترین و بهترین شهرهای ترکیه را بشناسیم

سه شنبه 7 خرداد 1398
10:56
پایتخت

پایتخت فرهنگی و تاریخی ترکیه، استانبول

سفر به هر شهر و یا کشوری نیاز به مقداری اطلاعات دارد تا بتوان از سفر لذت برد، از این رو برای آشنایی با استانبول مقداری توضیحات لازم را در اختیار شما قرار می دهیم.

استانبول بزرگ‌ترین شهر کشور ترکیه و مرکز فرهنگی و اقتصادی آن است. شهر استانبول در کنار تنگه بسفر و دریای مرمره قرار دارد. تنگه بسفر دو قاره آسیا و اروپا را از هم جدا می‌کند و استانبول تنها شهر بزرگ جهان است که در دو قاره قرار دارد و مسافران تور استانبول با قیمت مناسب میتوانند از جذابیت های دو قاره آسیا و اروپا لذت ببرند . بندر طبیعی شاخ طلایی یا خلیج در شهر استانبول واقع است . استانبول همیشه مرکز زندگی اقتصادی کشور بوده‌ است که این به خاطر موقعیت اتصالی بین‌المللی راه‌های مرزی زمینی و دریایی می‌باشد . این کلان شهر به عنوان پایتخت فرهنگ اروپا در سال ۲۰۱۰ انتخاب شده‌ است. همچنین استانبول از لحاظ تعداد گردشگران خارجی سومین شهر توریستی جهان به شمار می‌رود. مهر پرواز با داشتن بهترین تورها، پکیج های تور استانبول را به صورت فول چارتر با بهترین خدمات به مسافران ارائه می دهد. بهترین قیمت تور لحظه آخری استانبول را از ما بخواهید همچنین مسافران می توانند با خرید آنلاین بلیط در وقت و زمان خود صرفه جویی نمایند .

استانبول تنها شهر واقع در بین دو قاره آسیا و اروپا عروس شهرهای آناتولی و قطب اقتصاد و گردشگری آسیای صغیر می باشد . همین امر باعث شده که در ادوار تاریخی از اهمیت و توجه خاص قدرت های روزگارهای قدیم قرار بگیرد . از مرکز حکومت روم شرقی تا لشگرکشی های امپراطوری ساسانی و جولانگاه خلفای عثمانی همواره در حال ساخت و ساز و تغییر و تکامل بوده و دارای بناهای متعدد تاریخی و گردشگری می باشد. به همین دلیل گردشگران بسیاری از سرتاسر جهان به وسیله تور استانبول و تور لحظه آخری استانبول برای دیدن از این شهر زیبا به کشور ترکیه سفر می کنند.

سال نو میلادی یا همان کریسمس و نوروز تعطیلاتی هستند که مردم در سرتاسر دنیا به جشن و پایکوبی همراه با آداب و رسوم خاص خود می پردازند و چند روزی را از کار و فعالیت دست می کشند و استراحت می کنند. عده زیادی از مردم در این تعطیلات علاقه دارند که از شهر و کشور خود دور شوند و جایی دیگر تعطیلات خود را سپری کنند و جشن بگیرند، از این رو در سال های اخیر تورهای داخلی و خارجی بسیاری برگزار می شود. شهرهای کشور ترکیه هم به دلیل نزدیکی مسافت و هم به دلیل شباهت فرهنگی زیاد و هم به دلیل شباهت آب و هوایی مقصد مناسبی برای سفر برای ایرانی هاست. از طرفی بسیاری برای خرید های بسیار خوبی که می توانند در شهرهای ترکیه انجام دهند، سفر خود را برای سال نو برنامه ریزی می کنند. مهرپرواز با ارائه تور استانبول با کمترین هزینه و بیشترین امکانات و خدمات تمام تلاش خود را می کند تا بتواند خاطراتی بسیار عالی و خوش را برای شما رقم بزند. تعطیلات و جشن های خود را در تور لحظه آخری و ارزان استانبول به آژانس مسافرتی مهرپرواز بسپارید تا تعطیلاتی خاطره انگیز و فوق العاده را تجربه نمایید.

شهر استانبول در فصل های مختلف دارای آب و هوای متفاوت است، این شهر درتابستان‌ها آب و هوای گرم و مرطوب دارد و میزان رطوبت نیزدر این شهر زیبا به دلیل مجاورت به دریا اغلب زیاد است . آب و هوای استانبول شباهت بسیاری با تهران دارد.

شهراستانبول در فصل زمستان‌ داری آب و هوای سرد است، بارش برف در استانبول برای یک یا دو هفته در طول فصل زمستان عادی می باشد که اغلب این بارش ها در ماه های آذر و دی ماه است . در ماه‌های تابستان از خرداد تا انتهای شهریور گرمترین ماه های استانبول می باشد و بالاترین درجه ثبت شده در کل سال را دارا است ولی در فصل تابستان در استانبول بارش باران هم وجود دارد، اما استانبول در فصل بهار بهترین آب و هوا را دارد.

مسافرین عزیز تور لوکس استانبول می توانند از مکان های توریستی استانبول دیدن نمایند. استانبول به دلیل داشتن قدمت طولانی و مرکز امپراطوری های بزرگ دارای مناطق تاریخی و تفریحگاه های زیادی است . از مناطق تاریخی استانبول می توان به مسجد ایاصوفیه، مسجد سلطان احمد، کاخ توپکاپی، کاخ دلمه باغچه و بازار بزرگ استانبول نام برد . گشت در سواحل و بندرگاه های شهر استانبول همراه با نوشیدن قهوه ترک، خود خالی از لطف نیست . استانبول دارای رستوران های بسیاری می باشد که اکثر غذاهای ترکی و سایر ملل طبخ و سرو می شود. بدلیل مناسب بودن قیمت تور استانبول و ارائه بلیط ارزان استانبول توسط آژانس های مسافرتی گردشگران تور استانبول با قیمت مناسب بسیاری از سرتاسر جهان می توانند از مناطق گردشگری استانبول و طعم بی نظیر غذاهای ترک لذت ببرند.


شهر بسیار زیبا و ساحلی ترکیه، آنتالیا

آنتالیا از شهرهای مهم و توریستی کشور ترکیه است. شهر آنتالیا که به عنوان مرکز گردشگری و تفریحی در ترکیه محسوب می‌گردد دارای جاذبه‌های فراوان می‌باشد. آنتالیا بلوارهای زیبا با درختان نخل و لنگرگاه‌ها می باشد. آنتالیا در بخش قدیمی و تماشائی آن منطقه قلعه‌ایچی درون قلعه قرار دارد. بافت خاص آنتالیا که شامل خیابانهای کم عرض و پیچ در پیچ بوده به همراه خانه‌های قدیمی که توسط دیوارهای قدیمی محصور شده، بسیار جلب توجه می‌کند . مهر پرواز مجری تخصصی تور آنتالیا بوده که با فراهم کردن رزرواسیون آنلاین و با داشتن کادری مجرب و دقیق مناسب ترین قیمت و با کیفیت ترین تور را برای شما در مسیر آنتالیا فراهم می کند تور آنتالیا از دو طریق انجام می شود: 1 - پرواز های ترک مانند : هواپیمایی اطلس جت، تلویند، پگاسوس، کرندون، اونور ایر به صورت مستقیم به شهر آنتالیا انجام می شود و فاصله فرودگاه آنتالیا تا مرکز شهر آنتالیا 10 دقیقه می باشد. البته پروازهای ترک در شهری به نام آدنا یا شهری دیگر به مدت 15 دقیقه استاپ دارد ولی درب هواپیما باز نمی شود و مسافرین پیاده نمی شوند و بعد به سمت آنتالیا حرکت می کند که تمامی این پروازها در بازار به عنوان پرواز مستقیم نام گرفته است 2- تمامی پروازهای ایرانی مانند : تابان، زاگرس، ماهان، قشم ایر از طریق فرودگاه شهر اسپارتا انجام می شود که فرودگاه اسپارتا تا مرکز شهر آنتالیا 3:30 دقیقه فاصله زمانی می باشد . آژانس مهر پرواز مجری مستقیم تورهای لحظه آخری و پکیج های تور آنتالیا با قیمت مناسب و به همراه خدماتی چون گشت های متنوع و جذاب هر ساله مسافران و گردشگران زیادی را به مقصد آنتالیا میفرستد.

اگر از دیدن زیبایی های طبیعت و قدم زدن در سواحل زیبا لذت میبرید بهتر است به آنتالیا سفر کنید. آنتالیا یکی از مهمترین شهرهای کشور ترکیه می باشد و دارای مناطق گردشگری و هتل ها و سواحل زیبا می باشد. از بلوارها و نخل های زیبا، تا لنگرگاه های مدرن، سواحل آرام گرفته تا مراکز خرید و پاساژهای بزرگ و شیک همگی در شهر آنتالیا خود نمایی می کنند. به همین دلیل گردشگران بسیاری از سراسر جهان با تور آنتالیا و بلیط آنتالیا برای دیدن این شهر زیبا به کشور ترکیه سفر می کنند.

سال نو میلادی یا همان کریسمس و نوروز تعطیلاتی هستند که مردم در سرتاسر دنیا به جشن و پایکوبی همراه با آداب و رسوم خاص خود می پردازند و چند روزی را از کار و فعالیت دست می کشند و استراحت می کنند. عده زیادی از مردم در این تعطیلات علاقه دارند که از شهر و کشور خود دور شوند و جایی دیگر تعطیلات خود را سپری کنند و جشن بگیرند، از این رو در سال های اخیر تورهای داخلی و خارجی بسیاری در برگزار می شود. شهرهای کشور ترکیه هم به دلیل نزدیکی مسافت و هم به دلیل شباهت فرهنگی زیاد و هم به دلیل شباهت آب و هوایی مقصد مناسبی برای سفر برای ایرانی هاست. از طرفی بسیاری برای خرید های بسیار خوبی که می توانند در شهرهای ترکیه انجام دهند، سفر خود را برای سال نو برنامه ریزی می کنند. مهرپرواز با ارائه تور آنتالیا با کمترین هزینه و بیشترین امکانات و خدمات تمام تلاش خود را می کند تا بتواند تعطیلاتی بسیار عالی و خوش را برای شما رقم بزند. تعطیلات و جشن های خود را در تور لحظه آخری و ارزان آنتالیا ویژه تابستان 98 به آژانس مسافرتی مهرپرواز بسپارید تا تعطیلاتی خاطره انگیز و فوق العاده را تجربه نمایید.

آنتالیا به دلیل مجاورت با دریای مدیترانه آب و هوایی گرم ، تابستان های آفتابی و زمستان های معتدل دارد و بنابراین مسافران و گردشگران تور آنتالیا لحظه آخری باید از وضعیت آب و هوای زمستانی این منطقه آگاهی کافی داشته باشند. آنتالیا از ماه های فروردین تا آبان برای شنا و ورزش های آبی مناسب است و بسیار مناسب مسافران تور آنتالیا تابستان 98 می باشد . اگر باران را دوست دارید و از راه رفتن در زیر باران لذت می برید می توانید در ماه فروردین و اردیبهشت به آنتالیا سفر کنید و از رنگین کمان هایی که بعد از ظهر روزهای بارانی ایجاد می شود لذت ببرید. طبیعت آنتالیا در فصل بهار بسیار زیباست.

آنتالیا یکی از شهرهای پر رفت و آمد و محبوب و نیز بزرگ ترکیه به شمار می رود که هرسال گردشگران بسیاری را به خود جذب می کند. شهر آنتالیا، میان ایرانیان نیز از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار می باشد. آنتالیا یک شهر باستانی با تاریخ غنی است و در عین حال بسیار مدرن و شیک می باشد. این شهر مکان های دیدنی و جاذبه های گردشگری بسیاری دارد. آنتالیا دارای بناهای تاریخی بسیاری است که البته با وجود فراوانی ولیکن با توجه به موقعیت جغرافیایی، امکان بازدید از همه آنها برای شما فراهم می باشد. اگرچه این شهر تاریخی، خرابه های زیادی از قدیم دارد، ولیکن با این وجود تمامی مکان های دیدنی آنتالیا، تاریخی نیستند. چند نمونه از جاذبه های گردشگری آنتالیا را که نباید آنها را از دست بدهید را برایتان نام می بریم:

موزه باستان شناسی آنتالیا، خانه و موزه آتاتورک، آبشار دودن، ترمسوس، کالیچی، موزه اسباب بازی آنتالیا، ساحل تفریحی کالیچی آنتالیا، آکواریوم آنتالیا، باغ وحش آنتالیا ، غار کارائین، پارک یاووز اوزجان دنیز، شهر باستانی پرگه آنتالیا، دروازه هادریان آنتالیا، برج ساعت آنتالیا، مسجد تکلی مهمت پاشاو غیره...


شهر بسیار دنج و آرام و فوق العاده ترکیه، کوش آداسی

کوش‌آداسی شهری زیبا در مرکز استان آیدین ترکیه است. کوش آداسی به معنای جزیرهٔ پرنده می باشد. این شهر زیبا و توریستی در نوار ساحلی منطقه اژه قرار گرفته است هر ساله مسافران تور کوش آداسی به این شهر زیبا سفر می کنند . شهر زیبای کوش آداسی به صخره های زیبا و سواحل شنی معروف است . چشم انداز سواحل آرام کوش آداسی در غروب آفتاب بسیار زیبا است و انواع مراکز تفریحی و گردشگری ، هتل ها و رستوران ها در کنار این سواحل برای گردشگران تور کوش آداسی تابستان 98 ساخته شده است. به طور مثال ساحل شنی کادینلار دنیزی که برای انواع ورزش‌های آبی مثل شنا، غواصی و اسکی روی آب برای گردشگران ساخته شده است. همه ساله هزاران گردشگر از سراسر جهان با خرید تور کوش آداسی برای بازدید از این شهر زیبا و استفاده از امکانات آن سفر می کنند.

سال نو میلادی یا همان کریسمس و نوروز تعطیلاتی هستند که مردم در سرتاسر دنیا به جشن و پایکوبی همراه با آداب و رسوم خاص خود می پردازند و چند روزی را از کار و فعالیت دست می کشند و استراحت می کنند. عده زیادی از مردم در این تعطیلات علاقه دارند که از شهر و کشور خود دور شوند و جایی دیگر تعطیلات خود را سپری کنند و جشن بگیرند، از این رو در سال های اخیر تورهای داخلی و خارجی بسیاری برگزار می شود. شهرهای کشور ترکیه هم به دلیل نزدیکی مسافت و هم به دلیل شباهت فرهنگی زیاد و هم به دلیل شباهت آب و هوایی مقصد مناسبی برای سفر برای ایرانی هاست. از طرفی بسیاری برای خرید های بسیار خوبی که می توانند در شهرهای ترکیه انجام دهند، سفر خود را برای سال نو برنامه ریزی می کنند. مهرپرواز با ارائه تور کوش آداسی ویژه تابستان 98 همچنین تور کوش آداسی با کمترین هزینه و بیشترین امکانات و خدمات تمام تلاش خود را می کند تا بتواند تعطیلاتی بسیار عالی و خوش را برای شما رقم بزند. تعطیلات و جشن های خود را در تور لحظه آخری و ارزان کوش آداسی را به آژانس مسافرتی مهرپرواز بسپارید تا تعطیلاتی خاطره انگیز و فوق العاده را تجربه نمایید.

کوش آداسی همانند دیگر شهر های جنوبی ترکیه دارای آب و هوای مدیترانه ای می باشد . آب و هوای مدیترانه ای همان طور که از نامش پیداست تابستان های گرم و زمستان های نسبتا سرد دارد و کوش آداسی هم از این قاعده مستثنی نیست . فصل تابستان مناسب ترین زمان برای برگزاری آفرهای تور کوش آداسی و تور لحظه آخری کوش آداسی است ولی در فصل های دیگر سال کوش آداسی آفتابی است و می شود در سواحل آن شنا و قایقرانی کرد.

یکی از بهترین و جذاب ترین قسمت سفر خرید کردن است مخصوصا برای خانم ها . مراکز خرید کوش آداسی مدرن و بزرگ است که انواع محصولات ترک و بین المللی را با قیمت مناسب عرضه می کنند واکثر برند های معروف جهان هم در مراکز خرید کوش آداسی نمایندگی دارند و مسافران می توانند در این مراکز خرید به تفریح و خرید کردن بپردازند و از رستوران و کافی شاپ های پاساژ های کوش آداسی استفاده کنند و لذت ببرند و البته در این فصل قیمت تور کوش آداسی بسیار مناسب میباشد و از مراکز خرید معروف کوش آداسی می توان به مرکز خرید سوکه کوش آداسی ، مرکز خرید کوش آداسی ، فرش آبرش کوش آداسی ، مرکز خرید مودا آنتی لوپ در کوش آداسی نام برد .



[ بازدید : 2760 ] [ امتیاز : 2 ] [ نظر شما :
]